Recenze>>>Loď mezi Hvězdami

9. prosince 2012 v 11:45 | Berry Lettyen's |  Recenze
Včera večer jsem dočetla jedinečnou knihu s názvem Loď mezi Hvězdami/anglický originál Across the Universe. Je to doopravdy jedinečná kniha postavená na příběhu z vesmíru odehrávajícím se v budoucnosti. Opravdu mi s touto knihou Beth Revisová velice oslovila a už se těším až si přečtu zbívající dva díly/druhý už u nás vyšel má název Milion sluncí a třetí by se podle mnou nalezených obálek měl jmenovat Shades of Earth, můj lajcký překlad Stíny Země.

Celý příběh se až na první kapitolu odehrává na kosmické lodi Universum. Podle mého je to taková sci-fi romantika s nějakýmy těmy úchylkami. Nádherně psaná Ich-forma v přítomném čase ještě více podtrhuje strhující zážitek ze četní téhle knihy.
Loď Universum je opravdu zajímavým výběrem stejně, jako vesmír, který ji obklopuje. Doopravdy strhující dění, které nabere nečekaný spád a pokaždé si myslím, že pravým vrahem je někdo jiný, že všechno už v podstatě vím a pak najednou bum! tenhle to být nemohl, protože byl v tu dobu někde jinde. Naprosto mi ovšem odrovnaly čtyři důležité fakty a děje. Ale ty vám nepovím, abyste taky z knihy něco měli že. Velice zajímavý je tam taky "systém Otců"/jedna z mála informací, co vám mohu prozradit. To, že je jeden vůdce a všichni mu naprosto zobou z ruky, mohl by říct v podstatě cokoliv. Opravdu stačí malé narušení této monoetnické společnosti v podobě rozmrazené dívky, která je přesným opakem obyvatel Universa a strhne se řetězec nečekaných událostí a poznání.

Styl psaní Beth Revisové mi ve spoustě místech odrovnal, jak mi dokonale vtáhl do neuvěřitelného děje na ještě neuvěřitelnější lodi. Jenže bez těch neuvěřitelných věcí by psaní Beth Revisové nebylo psaní Beth Revisové. Jak už jsem říkala dokonale zpracovaná Ich-forma v přítomném čase, psaná jak z pohledu dívky (Amy) tak z pohledu chlapce (Syna). Tyto dva pohledy se střídají na jednaosmdesáti kapitolách a zrhuba třistašedesáti stranách. Díky střídavému psaní Amy/Syn jsem si nějaké situace dokázala zhodnotit z vícero úhlů a nekoukat se na ně třeba jen Amyniným pohledem nebo jen Synovým. Opravdu na to, jak jsem chorobný knihomol a každou knihu napřed zkoumám než ji začnu číst mi tahle oslovila už když jsem ji viděla v knikupectví.

Zajímavou a užitečnou věcí je plánek Universa na začátku a konci knihy. To ještě upevňuje můj pěkný pocit z knihy. Grafické zpracování obálky je snad nejhezčí, co jsem zatím kdy viděla. Jednodcuhost a krása dohromady. Celé tohle dílo je mnou bráno, jako skvost v mé knihovně. A je až neuvěřitelné, že dystopický příběh z vesmíru/který mne sám o sobě vůbec nebere/předčil i molu lásku k knihám, jako jsou Vampýrská Akademie, Twilight nebo Škola Noci a je až neuvěřitelné, že jsem ho dokázala přečíst za pouhé čtyři dni. To vysvětluje, jak se to nádherně čte. Určitě doporučuji si ji, co nejdřív přečít, protože tahle má zamotaná recenze je skoro na nic, ale snad vám aspoň ukázala, jak dokáže být román z tak zvláštního prostředí úchvatný...