20. dubna 2013 v 12:19 | Berry Lettyen's |  Recenze
Název (CZ/FR/EN): Malý Princ/Le petit prince/Little Prince
Série: ---
Díl v sérii: ---
Počet stran: 94
Nakladatelství: Albatros Media
Vydání: březen 2002(?)

S Malým princem se v africké poušti setkává opuštěný letec, autor této moderní pohádky. Zatímco se pokouší opravit havarovaný stroj, povídají si o všeličem. O tajemství podivuhodné pouti Malého prince, o dobru a zlu, o přátelství a kráse, o pravém štěstí, oodpovědnosti za ty, které máme rádi. A vůbec nezáleží na tom, odkud pocházíme: Malý princ pocházel z tak malinké planetky, že si to možná ani neumíme představit. Ale věděl, že je třeba chránit květinu, kterou vypěstoval, a že mu to přineslo radost.

Popravdě jsem zatím nečetla mírumilovnější knížku. Malý princ je čistě o tom, že i droboučké květiny nás mohou mít rády. Sice jsem nějak nepochopila proč jsem ze skříně vytáhla zrovna Malého prince - knihu pro děti od sedmi let - ale myslím, že jsem udělala dobře, protože je doopravdy kouzelný. Ono na jednu stranu jsem měla chvílemi co dělat, abych chápala oč tam jde, protože i přesto, že je tahle kniha určena dětem od sedmi let, by si ji měl pořádně přečíst i každý kdo je starší anebo už dospělý.

Dějová linie mi sice přišla trochu zvláštní, jenže tohle není kniha, kde bychom měli čekat nečekané zvraty a podobné věci. Malý princ je strašně jednoduchý a hezký, na druhou stranu je to kniha s důležitým posláním. Už jen to jak Malý princ vypráví samotnému autorovi o svém putování vesmírem, z planetky na planetku, je úžasné. Prakticky je to takové "sci-fi pro děti" ale rozhodně krásné. Doopravdy jsem si to půlhodinové čtení Malého prince užila, ale ten konec byl docela smutný a začátek trochu zmatený. Víc toho o knize z mé strany už snad říct nejde a tak mi zajímá váš názor pokud jste Malého prince četli.

Hodnocení: