30. května 2013 v 12:48 | Berry Lettyen's |  Recenze
Série: Divergence
Díl v sérii: První
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Vydání: květen 2012
Vazba: vázaná

Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka - úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Když jsem knihu dočetla bylo to prostě takové, že jsem okamžitě potřebovala druhý díl, a stále ho potřebuji. Divergence je totiž úžasná!

Během čtení jsem si občas řekla, to je nějaké divné, to už asi druhý díl číst nebudu, nemá to cenu. Ale když jsem tyhle části knihy překročila a pokračovala ve čtení nemohla jsem od knihy odtrhnout oči. Jak dokonale to všechno Rothová popisuje mne naprosto uchvátilo. Už jenom vymyslet základ takového světa muselo být obtížné a pak to takhle vyšperkovat?! No páni!

Hodně mě zaujmul ten svět, který si Rothová vymyselala. Jak jsem řekla už jenom vymyslet základy muselo být obtížné, anebo ne? Já si osobně myslím, že ano, ale když zvládla svůj svět vyvést do takové dokonalosti nemusel to být zase takový problém. Zvláštní je, že některé dystopické světy mívají chybičky, které jdou docela dost poznat, ale ve světě Divergence jsem zatím žádnou takovou "chybičku" rozhodně nenašla - uvidíme u dalšího dílu - což jen připisuje knize body k dobru. Líbí se mi tam to rozpracování do frakcí, je to zvláštní, nové, fascinující, zajímavé, ale popravdě žít v takovém světě bych nechtěla, na to mám moc ráda tenhle svět.

Divergence je rozhodně skvělá kniha a rozhodně byste si ji měli přečíst pokud jste nečetli.

Hodnocení: