17. září 2013 v 14:14 | Berry Lettyen's |  Recenze
Název: Legenda/Legend
Série: Legenda
Počet stran: 280
Nakladatelství: Cooboo
Vydání: březen 2013
Vazba: vázaná

Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika - stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day se naproti tomu narodil ve slumu a už ve svém mladém věku je nehledanějším zločincem Republiky. Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že se snad ani nepotkají...

Legenda. Kniha, která se dá popsat vícero slovy a já bych použila hned dvě - megahustý bitky. To je věc, co je u Legendy největším plusem, hlavně z ohledu, že si Lu opravdu nedala nijakou extrémní práci s charaktery. Anebo možná dala, jenom se mi v některých částech zdá, že si jsou hlavní postavy (Day a June) až moc podobní. I když June je bohatá, je v armádě, má všechno zatímco chudáček Day je vyvrhel společnosti, nejhledanější zločinec a dělá si, co chce. Ne oprava, vlastně jsou ty charaktery docela dobré, ke konci knihy. Ke konci knihy jsou v nich obou vidět už výraznější rozdíly. Ale teď zpátky k těm bitkám.

To byla věc, ze které Lu náramně těžila. Prostě když se někde někdo pral, tak to mělo ty správné rozměry. Nebylo to ani moc brutální, ale za to neochvějně přesné a děsivé. Opravdu tady se Lu předvedla, když šlo o boj a akci bylo tam všechno od napětí až po pořádné rány a bylo jedno, jestli šlo o nějaký zápas ve Skizu nebo šlo o život. Všechny druhy bojů, bitek, rvaček, přestřelek v Legendě byly prostě suprové. A já se v tom vyžívala, miluju totiž, když se v knize popisuje rvačka a ještě lepší je, když je takhle dobře popsaná. Vážně jsem si chvílemi přišla, jako bych koukala třeba na Kill Billa nebo nějaký ninja film.

Lu sice vyvedla svůj dystopický svět o něco lépe než Mafi, ale i tak by mu stále mohla věnovat více prostoru. Pořád tam mluví o Koloniích, ale co o nich víme? Jen to, že chtějí zabrat území Republiky. A co víme o Republice? Tam toho zjistíme dost. Obzvláště z té temné strany mince. June nám zpočátku Republiku ukazuje v tom "lepším světle" zatímco Day žije ve tom světě, kdy se Republika s nikým nebabrá a když mu působí potíže tak se ho prostě zbaví. A pak tam máme taky Patrioty, co o nich víme? Ne víc než o Koloniích - nebo si možná jen nevzpomínám - ale víme určitě, že nejsou ani s tou stranou a ani s tou.

Legenda na mne celkově působí dost dobře. Na GR jsem jí dala všech pět hvězdiček, protože si mne naprosto získala těmi bojovými scénami a u těch pěti taky zůstávám. Takže Legenda získává krásných pět hvězdiček a já se modlím, že Fenomén bude taky tak dobrý.

(A mám-li být upřímná, ta změna fontu u Daye a June mi ze začátku přišla divná, pak to ale bylo fajn :). Jo a ještě něco, vážně si nedokážu představit Daye tak, jak vypadá na většině obrázků na Deviantart, trochu mne děsí ty jeho dlouhý vlasy :D :D, no jo už mlčím :D)