20. září 2013 v 13:27 | Berry Lettyen's |  Recenze
Název: Předurčená/Destined
Série: Škola Noci
Počet stran: 368
Nakladatelství: Knižní klub
Vydání: srpen 2012
Vazba: přebal, vázaná

Zoey s kamarády už zase chodí na tulskou Školu noci, ale nic není jako dřív, na všechno vrhají stín nedávné tragédie. Neferetiny intriky navíc dál rozsévají neklid mezi studenty i profesory, a zdá se, že dokonce ani ta nejpevnější přátelství před nimi neobstojí. Naštěstí se objevují také nečekaní noví spojenci. Zoey si uvědomuje, že jestli má konečně odhalit světu Neferetinu prohnilost a narýsovat jasnou čáru mezi Světlem a Temnotou, bude k tomu potřebovat i nepřátele svých nepřátel.

Mám-li být upřímná Castovky mne docela překvapily. Ne tím, jak knihu ukončily ani tím, jak probíhala, ale hlavně tím, že jsem si docela oblíbila postavy, které jsem neměla ráda a naopak. Ale vezměme to popořadě.

Abych pravdu řekla zhruba první stovka stránek mne vůbec nebavila, možná prvních sto padesát. Pak se mi najednou knížka začala zase docela líbit. Castovky jsou stále Castovky, pořád nevím co si o nich myslet, ale Předurčená má pro mne něco cenného, něco proč si chci přečíst i desátý díl.

A co to vlastně je? No hlavně to, že několik postav začalo přemýšlet o něco jinak a já je začala mít jinak ráda či nenávidět. Třeba Zoey, přestala se zabívat spaním se Starkem a konečně začala opravdu jenom lehounce zachraňovat svět. Starka mám naopak méně raději, ve čtvrtém díle nebo kde jsem ho měla docela ráda, ale teď ne. Poslední dobou mi přijde, jakoby v knihách přebýval, ale dobře dejme tomu. Afrodýzu mám však stále nejraději, Afrodita je prostě úžasná postava. Její sarkasmus, ale i obětavost, kterou tak nedává najevo jsou super. Vážně nebýt Afrodity, knihy by asi upadaly trochu víc. Stevie Rae, tu už nemám tak ráda, ona byla taky strašně fajn, ale měla jsm jí jako psotavu ráda jenom do té doby než se z Refaima stal člověk. A u Refaima platí to samé, jako krakouna jsem ho měla raději. Damien je stále takové... tintítko. Ne že by mi nějak v příběhu vadil nebo tak, dává tomu takové to chytrolínství a přezíravost, ale i tak by mohl být o trochu lepší. Shaunee a Erin, hm... 1:0 pro Shaunee to je jasné, ale i tak je mám raději, když jsou teď takhle než když byly předtím, umějí víc myslet sami za sebe. Kalona, tak z toho se stal starostlivý otec, což mne více i méně překvapilo. Stále je to, ale ten samý divný člověk jako předtím - ano chápu je padlej anděl, ale co. Neferet, stále zlá, stále prohnilá, Temnotou omotaná. Nemám co k ní víc říct. Thanatos? Z té jsem zvědavá, co se vyklube protože mne docela děsí. Lenobia, ta je další psotavou, kterou mám docela v oblibě, líbí se mi její vztah ke koním a to že má jakousi temnou(?) minulost, kterou bych chtěla poznat i ve Škole Noci a ne v Lenobiině slibu. Drak, Drak ve mně během čtení vzbuzoval několik pocitů, jak kladných tak záporných; kladné, ale až ke konci knihy, záporné při většině čtení. Toť asi vše o těch "nejdůležitějších" postavách.

To vlastně bylo asi snad všechno, co jsem k Předurčené chtěla říct, hlavně s zabývat postavami. Doufám, že vás tahle prapodivná recenze nezklamala a nevím proč, ale knize dávám tři hvězdičky. Naprosto nechápu proč, ale snad mi to časem dojde. *možná je to tím mým zlozvykem na všem hledat něco dobrého :)*