20. prosince 2013 v 14:23 | Berry Lettyen's |  Recenze
Nakladatelství: Fragment
Vazba: paperback

Vítězství znamená slávu a bohatství.
Prohra znamená jistou smrt.
Hladové hry začínají...
Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit?
V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her - boje na život a na smrt živě přenášeného televizí.
Šestnáctiletá Katniss Everdeenová, která bydlí sama se svou matkou a mladší sestrou, považuje účast ve hrách za rozsudek smrti, když se nabízí jako dobrovolnice, aby nahradila svou sestru, jejíž jméno bylo vylosováno pro letošní ročník. Katniss se ale už v minulosti ocitla na pokraji smrti - a je odbornicí na přežití. Aniž by chtěla, stává se soutěžící. Má-li však vyhrát, musí učinit řadu rozhodnutí, která staví přežití proti lidskosti a život proti lásce.
Uznávaná spisovatelka Suzanne Collinsová, autorka Underworld Chronicles z žebříčku bestsellerů New York Times, představuje napínavé i filozofické, dobrodružné i romantické dílo zasazené do budoucnosti se zneklidňujícími paralelami k naší současnosti.

Mou největší chybou bylo, že jsem HG začala číst před týdnem. Za tu dobu jsem přečetla celou sérii, ale byla to chyba je začít číst až teď nebo ne? Možná, že jsem udělala dobře, protože bych se před rokem, kdy jsem si je chtěla přečíst, tolik nesžila s příběhem, jako teď a vážně, i když to všichni víme, tak říkám: Hunger Games jsou něčím úžasným.

Prostě... prostě mne dostávaly, každým slovíčkem, které jsem přečetla se mi příběh víc a víc dostával pod kůži. Bylo to neuvěřitelně úžasné. Je sice pravda, že ze začátku jsem měla trošinku problém s prvními pěti stranami, ale pak se to hned vytáhlo na tu nejlepší příčku jakou mohlo. Příběh je strhující a překvapivě čtivý.

Katniss jsem si jako hlavní hrdinku oblíbila. Ona není takovou tou silnou hrdinkou, kterou neotřese nic. Je silná, silnější než jiní, ale ty emoce a to všechno, ona se jim nebrání. Katniss mi je vážně sympatická hrdinka, za to na Peetu jsem si musela chvíli zvykat. Napřed jsem ho neměla ráda, vůbec. Prostě jsem byla naprosto u vytržení z Hurikána a to až do třetího dílu. Peeta je fajn, ale jak jsem říkala neměla jsem ho ráda asi proto, jak byl všem sympatický, ale pořád říkal, že nemůže vyhrát a že na to nemá, to jeho shazování se. Ale i tak měly tyhle dvě hlavní postavy dostatek prostoru, proto, abychom je pochopili a oni se nám vryli do paměti. Jejich charaktery jsou tak skutečné, téměř bez chybně vyvedené. Co mne však mrzí je, že takový Hurikán moc prostoru na projevení se nedostal, ale taková Routa nějaký dostala. Ovšem Haymitch a Cetkie, no ty dva prostě miluju. Ono je ale nejde nemilovat; to jejich hašteření a kočkování je strašně srandovní a navíc Cetkiiny kostýmy jsou boží! Haymitch je sice skoro pořád opilý, ale kvůli Katniss a Peetovi se snaží, snaží se kvůli nim víc než dost. Koho jsem při čtení HG nenáviděl byl rozhodně prezident Snow. V těch chvílích kdy se tam objevil jsem myslela, že mu jednu střelím. Ale celkově to prostě bylo boží. Collinsová mě kolikrát dohnala k slzám a já ji za to nesnáším i zbožňuju zároveň.

Takže jasných pět hvězdiček pro Hunger games!