Recenze: Paranormálové 1 - Zlodějka duší

12. ledna 2014 v 11:51 | Berry Lettyen's |  Recenze
Autor: Kiersten Whiteová
Originální název: Paranormalcy
Série: Paranormálové (1)
Nakladatelství: Fortuna Libri, 2011

Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch - paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život…

Autorka

Narodila se a vyrůstala v Utahu, kde studovala angličtinu na Brigham Young University. Nyní žije v San Diegu se svým manželem a dětmi.
Kiersten je autor bestsellerů, paranormálních fikcí pro mladé dospělé. Série se jmenuje Paranormálové. Také píše povídky, antologii s 13 steampunkovými romantickými povídkami.
I když její kariéra jako spisovatele začala jen před krátkou dobou, Kiersten má rozdělanou celou řadu projektů. Po dokončení trilogie Paranormálové se chystá uvést na trh novou thrillerovou série. Také pracuje na knize Isadora, nadcházejícím románu o modení teenagerce, jejíž rodiče jsou egyptští bohové.

Styl psaní a celková úprava knihy

Kniha je napsána takovým tím "odlehčenějším" stylem psaní, tedy mě to tak přijde. I se četla vcelku dobře a to až někam do třičtvrtě pak jsem se čtením měla trochu problém. Je však pravda, že i když mě knihanijak extrémně nenadchla obálku má úžasnou. Což to je asi taky hlavní důvod proč jsem si ji koupila.

Děj a postavy

Jak už jsem říkala kniha je docela hezky napsána, ani děj není k zahození, ale osobně si myslím, že kdyby se Whiteová více zaobírala tím, jakým způsobem zničit tu zlou, bylo by to fajn. Ale ponechání náhodě taky nebyla špatná volba. Já osobně si myslím, že by se to všachno dalo rozvádět i v té části, kde se Evie snaží "být normální". Dejme tomu. Takže když to vezmu kolem a kolem nápad skvělý to určitě, ale zpracování, tam trochu pokulhává. I přesto je kniha zrhuba do té 3/4 víjimečně čtivá a dá se přečíst několika kapitol za den, co mne však štvalo byla hlavní hrdinka Evie.

Asi jsem si trochu zdomácněla hrdinky, které i přesto, že se málem psychicky složí dokážou celou situaci vcelku dobře dohnat až do konce. Neříkám, že to Evie nezvládla, ale ona mi je taková nesympatická hrdinka. Chápu, že ji celý život drželi pod nějakými pravidly a že když potkala Lease tak se jí najednou otevřely brány do jiného světa. Jenže tím to taky není ani tím, že se kamarádila s mořkou pannou - postava, kterou jsem si neočekávaně oblíbila - a že byla úplně totálně odrovnaná ze zamykacích skříněk. Já vlastně ani nevím proč mi Evie přijde taková, možná to je její posedlostí růžovou.

Vraťmě se teď na chvilku zpátky k té chvíli, kdy jsem zmiňovala tu kamarádku mořskou pannu. Lish byla velice vnímavá a chytrá postava. Měla jsem ji ze všech snad nejvíc ráda, protože se vždycky snažila Evie ze svého pomoct a byla moc dobrá kamarádka. Hodně mě pak mrzelo, co se s ní stalo, ale to ybch spojlerovala, takže pššt. Lease byl taky zajímavá postava, ale přišel mi takový nemastný, neslaný. Prostě takovej ten typickej dobráček - bacha Berrynka ráda drsný fitkivní kluky :D - co se snažil jen, co nejvíc zasvětit Evie do "tajů normálního života". Ovšem špatný rozhodně nebyl. Možná by za zmínku stála ještě Raquel, která i když byla ve vedení MAZP, byla docela v pohodě, ale i tak trochu hysterická. Myslím, že Raquel se svým vzdycháním a starostmi o to co se jim v tom světě děje za nesmysly, je dobrá postava, mám ji ráda.

Asi už to více rozvádět nemusím, jak jsem říkala Paranormálové 1 mě nijak extrémně nenadchly, ale i tak jsem docela zvědavá, co bude v dalších dílech a jestli si třeba Evie najednou oblíbí. Dávám Paranormálům 1 tři hvězdičky a doufám, že příští knize už budu moci dát ty čtyři.