12. února 2014 v 13:01 | Berry Lettyen's |  Recenze
Autor: Richelle Mead
Originální název: The Indigo Spell
Série: Pokrevní pouta (3)
Nakladatelství: Domino, 2013

Povinnost je jedna věc. A láska druhá. Co když ale jdou proti sobe?
Mladá alchymistka Sydney chrání královninu sestru Jill před zabijáky a spolu s ostatními přáteli v utajení studuje na elitní škole v Palm Springs.
Není to ale zdaleka vše, čím se její mysl zaobírá: nedokáže v sobě potlačit city k Adrianovi. Ví sice, že je naprosto nepřípustné, aby jakožto člověk chodila s vampýrem, ale copak si může v něčem takovém poručit?
Zároveň Sydney pátrá po zběhlém alchymistovi Marcusi Finchovi, který zřejmě střeží veliké tajemství indigového kouzla. A možná má i informace o tom, že alchymisté Sydney celý život lhali a jen ji využívali…

Autorka

Richelle Mead se narodila roku 1976 ve znamení Štíra. Vystudovala umění a komparativní religionistiku, ale v součastnosti je spisovatelkou na plný úvazek. Celesvětovou slávu získala především Vampýrskou akademií, na kterou volně navazují Pokrevní pouta, obrovský ohlas získala i série Sukuba. V češtině všechny Richelliny knihy vydalo nakladatelství Domino. A co vše oblíbená autorka dělá, když zrovna nepíše? Sleduje poklesné reality show, cestuje, ochutnává neobvyklé koktejly a kupuje si oblečení. Spoustu oblečení. Svědomitým pitím kafe se dopracovala k závislosti na kofeinu. S tou už se smířila. Nadále se však snaží bojovat s tendencí odkládat věci tak dlouho, jak je to jenom možné.

Styl psaní a celková úprava knihy

U Richelle není, co vytýkat její styl psaní je prostě úžasný. Její knihy jsou úžasné, celá Richelle je úžasná! Opravdu ti, co se již měli čest setkat s psaním Richelle se mnou musejí souhlasit, protože dokáže téměř všechno úchvatně vystihnout a poskytnout nám jako čtenářům krásný požitek ze čtení jejích knih! Co se úpravy českého vydání týče, nemám žádné výhrady, obálka je nádherná (díky bohu, že nechávají původní, i když u pátého dílu by s tím mohli něco udělat) a vnitřní úprava knihy taky stojí za to. Obvzlášť začátky kapitol, ty čísla jsou tak hezky ozdobená, moc se mi to líbí.

Děj a postavy (recenze může obsahovat spojlery na předcházející díly)

Jak už jsem říkala Richellino psaní, jak pro mne jakožto čtenáře vážně požitek a to se krásně promítá i na všech vykreslených situacích a postavách. Dějová linie se zde, jako i u jiných Richelliných knih, potýká s jedním větším problémem a pak několika dalšími dost protichůdnými tomu hlavnímu. A to se mi líbí, jak dokázala zpracovat složitý charakter Sydney. To ona čelí téměř všem těm problémům, některé statečně likviduje, jiné ovšem prohlubuje víc než by si myslela. A Sydney je dost dobrá hrdinka. I když není taková badass jako Rose z VA, má i tak svou vlastní vůli. Sydney mi do děje víc než skvěle zapadá, více méně se obrátila k alchymistům zády, už jen tím, že začala hledat Marcuse Finche, ale také tím, že prožívá i náklonost k Adrianovi Ivaškovovi. Vlastně Sydney za ty tři knihy zažila obrovskou proměnnu. A není jediná z postav.

Adrian, kterého už jsem zde taky zmiňovala, mi dal dost zabrat. Ne, že by se přikláněl ke špatné straně a pak zase k dobré, to opravdu ne. Jen se snažil přiblížit se Sydney a občas se mu to povedlo - a já pak dostávala záchvaty smíchu, ze situace, která z toho vycházela :D - ale Adrian se tady dost projevil. Za což jsem ráda, protože čím si prošel, ještě předtím ve VA nebylo fakt moc hezký. Jill to má sice o chlup těžší kvůli poutu s Adrianem, ale zvládá to a taktéž se v tomhle díle trochu víc projevila, i když ne o moc. Za to Marcuse Finche jsem měla až na půdu, vážně. Nápad dobrý, ale z větší části to byl hlavně otrava, co jenom mlel pantem a nesnažil se něco udělat. Chvíli jsem si myslela, že bude fajn - i když on tak trochu je - ale docela mě naštval tím, jak říkal, že oni se zaobírají jen pohledem zvenčí a k čemu by jim byla infiltrace do nepřátelské skupiny. Vážně jen mlel pantem a nic z toho.

Děj je doopravdy hustá zálěžitost a Richelle svým knižním hrdinům dává stále víc do těla, což není na škodu. Na co si taky odpočinout od problémů, když vás vaše učitelka dějepisu, která je zároveň čarodějka vytáhne v noci z postele, aby mohla provést kouzlo, k němuž vás potřebuje? Při Indigovém kouzle jsem se hodně bavila a bála zároveň, takže to vypovídá o jasných pěti hvězdičkách a mém nejvřelejším doporučení.